Televiziunile vrîncene la raport

Cu televizorul duci de nas poporul
Cu televizorul duci de nas poporul

Destul de puțini se mai uită la televiziunile locale. E de notorietate că sînt colorate politic după hainele de partid pe care și le-au pus patronii lor. Atlas TV a ales roșul PSD deoarece dl Martiș aparține vechii și fidelei gărzi ce după Revoluție a aplicat capitalismul  predat de Ion Iliescu. Focus TV s-a înveșmîntat cu portocaliul de nuanță cotrocenistă după binecunoscuta  preferință cromatică a celebrului ex- acționar  Ion Cristoiu.

Dacă din programele celor două posturi TV  ar dispărea emisiunile în reluare, ele s-ar confrunta cu riscul dispariției din peisajul mass-media autohtone. Cu grile sărace cele doua televiziuni trăiesc ca să arate cui trebuie că există. Singurele perioade mai animate sînt cele ale alegerilor cînd, probabil, banii negri sînt la mare căutare că doar emisiunile electorale sînt gratuite… Dacă la Focus Mariela Niță se mai axează încă pe ideea extragerii informației comunitare din  dialogul viu, uneori chiar și din dezbaterea tematică, la Atlas se pune accentul pe pedagogicul religios dar și pe tradiția ancestrală a  locurilor mioritice.

Sînt două televiziuni ce nu trăiesc din banii care îi produc. Nu sînt pe picioarele lor, de unde rezultă și partizanatul pe care îl promovează. Banii publici nu se văd în mod direct dar urma lor poate fi regăsită mai ales în celelalte afaceri ale patronilor. Doar nimeni nu crede în civismul pe care îl proclamă oficial. Totul e pe bani, mai ales în acestă lume a imaginii, și e bine să posezi arme cu care, la o adică,  să poți da în capul adversarului.

Într-un interesant document realizat în cadrul programului FreeEx, organizația Active Watch – Agenția de Monitorizare a Presei surprinde și analizează această lume a televiziunilor locale cu problematica ei, cu rețele lor de influență și politicile pe care au ordin să le urmeze. Iese în evidență un indicator al gradului de civilitate, cel al transparenței și al obiectivității informației pe plan local, pe care societatea românească l-a atins în anul 2013. Încheiem cu două declarații din cuprinsul acestui raport din care am selectat referințele la Vrancea.

”Noi sîntem o televiziune comercială, dar eu  în fiecare lună bag 250 milioane lei vechi în televiziune, ca să întrețin visul ăsta al meu din copilărie. A fost un hobby al meu de mic copil, mergeam la căminul cultural și vedeam Vagabondul.” – Ion Martiș – Atlas TV.

”Vrancea e un fel de Coreea de Nord a României. În Vrancea nu se poate face nimic fără aprobare de sus, de la președintele Consiliului Județean. Presiunea politică se răsfrînge în vînzările de publicitate. Județul fiind coordonat de la centru, automat și principalii furnizori de servicii nu mai colaborează cu cei care nu țin cu ei. Oamenii de afaceri nu au cultura publicității pentru că nu au fost lăsați de politic să facă parte din cultura aceasta” – Daniel Palade – jurnalist, acționar Focus TV.

Secțiunea raportului  “Harta Politică a Televiziunilor Locale” în care sunt analizate televiziunile locale din Vrancea, poate fi consultată accesând imaginea de mai jos:

Harta politica a televiziunilor locale
Harta politica a televiziunilor locale
S-ar putea iți placă și:
Tags: , , , ,

Articole similare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Fill out this field
Fill out this field
Please enter a valid email address.
You need to agree with the terms to proceed

Menu